Anna Lindberg

Första fotolektionen
Idag har vi valt inriktning för resten av våran gymnasietid och efter mycket om och men valde jag tillslut fotografisk bild. Jag har funderat mellan det och Grafisk komunikation men jag tyckte ändå att foto var roligare när vi testade alla olika inriktningar och det var det jag var dels därför jag valde media från början. Iallafall tror jag det kommer bli jättebra, vi blev bara 9 stycken som valde foto och alla är från min klass haha jag som trodde att foto var en av dem mest populära inriktningarna. Lite sjukt ändå att vi är typ 80-90 Estet-ettor och bara 9 av oss valde foto. Det kan ju hända att det är någon från de andra klasserna var sjuk idag elelr ett nån byter men jag har gärna en sån här liten klass. För det första räcker ju kamerorna mycket bättre och alla kan få bra utrustning och för det andra är det ju mycket lättare att lära sig när man är så få personer, dessutom kanske vi kommer få vara i ett annat jättemysiigt klassrum om det är ledigt under våra lektioner. Idag visade våran lärare iallafall en del bilder som han fotat och sådär och sen gick vi till studion och pratade lite olika kameror och fick fota lite grann. Sen efter skolan gick jag och mötte Hilda på hennes skolan och sp gick vi och fikade och kollade lite i affärer innan vi åkte hem.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress