Anna Lindberg

Året som gått
2013 har varit ett utav mina absolut bästa år även om det som vanligt började med nyårslöften som bröts efter två veckor, kanske för att det kom efter 2012 som faktiskt var ett utav mina sämsta. Jag har gjort mycket roliga saker. Jag har träffat massa nya människor, inte minst när jag började gymnasiet, och även tagit farväl av min gamla klass, som jag faktiskt inte trivdes så bra i även om det under sista halvåret var mycket bättre. Jag tänkte i detta inlägget i bild och text gå igenom mitt 2013.
Jag har inga bilder från förra årets nyår men jag firade in 2013 tillsammans med Cassandra, Alexandra och några killar från klassen och det var riktigt roligt.
Vårterminen, sista terminen i nian, satte igång och det var massor av plugg och nationella men vi hade även många roliga stunder.
Jag och Cassandra hade ut-och insläpp i stallet. Det var väldigt mysigt och fint väder, frost och fint sluppgångsmotljus. Här och här är inlägg om detta.
På sportlovet åkte jag och Eva till min morbror (Evas farbror) Lars och hans fru Anna-Greta uppe i Örnsköldsvik. Det var kanske en meter snö och Eva åkte skridor för första gången, både på längden och på tvären och det bjöd på en del skratt. Vi åkte även pulka, gick på stan, såg på bio och var i badhuset.
Jag och Eva bokade biljetter till Bruno Mars konsert i Stockholm.
Jag var på konferens på Hönö med ryttarföreningen, kul och mysigt.
Jag och Eva laddade upp våran första film på vår nya youtube kanal (det är fortfarande den enda vi gjort haha)
Jag köpte en John Whithaker hjälm, så himla skön och snygg!
Jag var på Göteborg horse show tillsammans med Cassandra.
Jag och Mamma åkte till London. Vi shoppade en massa, gick på musikal och hade det allmänt mysigt. Jag var dock nära på att glöma min mobil på hotellet när vi skulle hem. Här och här kan ni läsa lite mer om det.
Jag fick A på mattenationella och var helt extas.
Dennis, min bror, tog studenten efter 13 långa år i skolan. Här och här finns mer om det.
Jag gick ut grundskolan, vi hade en bal på kvällen på en jättefin golfklubb och vi hade skitkul. Tur med vädret hade vi också och jag hade så himla ont i fötterna i slutet av att ha gått omkring i klackar hela kvällen haha. Här och här kan ni läsa lite mer om det.
Dagen efter var det ridläger som gällde. Jag red Michaelas häst som jag aldrig suttit på innan, det gick inte så bra till en början men jag lärde mig iallafall nya saker och vi fick till två fina rundor på sista dagens avslutningstävling. Här och här läser ni mer om det.
Jag kom in på mitt förstahandsval NTI gymnasiet.
Jag badade och solade en massa. Denna bilden är från när jag och Hilda var i fiskebäck och hade det skönt.
Jag var i slottskogen med Hanna och träffade Simon och Clara när dom spelade in deras live podcast.
Jag red mycket både under sommaren men även första halvan av året. Men jag bestämde mig tillslut, dels på grund av att jag skulle börja gymnasiet och även för att jag var lite trött på ridningen, för att lägga ner ridningen till hösten. Med planen att börja igen till våren om jag känner för det och så ser det fortfarande ut. Saknar både Hillevi och ridningen väldigt mycket så antagligen blir det mer häst igen under nästa år. Under kategorin Hillevi finns mer om allt detta.
Jag började gymnasiet, första dagen på NTI gymnasiet. Jag var jätte nervös då jag inte kände någon men allt gick iallafall bra. Denna bilden är från Evas instagram precis efter.
Jag var ute och seglade med Dennis, pappa och pappas kompis Stefan.
Vi fick våra skoldatorer, min älskade MacBook Pro.
Jag var i Danmark tillsammans med Eva och hennes familj, detta är en bild från Stenabåten påväg dit haha det blåste en del.
Jag var med Cassandra i stallet och fotade när hon red.
Jag och Eva överaskade våran kusin Jonatan när han skulle spela in en film. Det var en mysig kväll, vi träffade nya människor och myste runt elden.
Började umgås med Deniece i min klass och vi klädde ut oss till Sally från nightmare before christmas och Emily från Corpse Bride när det var halloween i skolan. Jag färgade även mitt hår rött/rosa med karamellfärg, som ni ser på bilden blev det ganska fail haha.
Jag och mamma var på Gekås Ullared.
Jag och Hilda fotade i skogen till ett CD-omslag som jag skulle göra i skolan.
Jag och Eva åkte till Stockholm.
Och fick äntligen se Bruno Mars. Det var absolut en av de bästa dagarna i mitt liv! Stog längst fram och hade det så jäkla bra helt enkelt! Här och här är mer om det.
Jag har fyllt 16 år och fått massa fina presenter.
Vi firade jul tillsammans med Eva och hennes familj och min farmor.
 
Jaa detta har varit mitt 2013 kortsagt, det har ju hänt så mycket mer men detta är ett litet urval av alla händelser. Nu vill jag önska er alla ett gott nytt år så hörs vi nästa år igen!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress