Anna Lindberg

This shit sucks...

Har varit på ridläger nu onsdag till fredag, det har gått bra, i onsdags var ju som sagt Blacky väldigt pigg. I torsdags var han bättre, fortfarande lite svår att få ner till skritt från trav men galoppen var mycket bättre även om det inte blev så jätte mycket av den. Igår gick det jätte bra på träningen han höll lugnet och vi "hoppade" lite bana. Hindrerna låg bara på ungefär 50 cm men det räckte ju gott och väl eftersom att han har såpas pigg dagarna innan. På eftermiddagen var det en liten avslutningstävlig, det gick ut på att man skulle hoppa två rundor med så lika tid som möjligt. Blacky var ganska pigg igen så jag bakade in lite trav mellan vissa hinder för att hålla kontrollen, vi kom lite dåligt på sista hindret på båda rundorna men jag bara smackade lite och la till spöt lite lätt på yttersidan och han hoppade över det båda gångerna så det var bra. Jag känner mig nöjd efter dessa dagarna och det har varit kul att få rida en annan häst lite grann.

Jag skulle haft Hillevi nu i helgen men jag har gått och blivit sjuk såhär fyra dagar in på sommarlovet... Skit roligt! Vi badade i sjön i onsdags kväll så det kan hända att det är därför, för jag vaknade upp med ont i halsen redan i torsdags. Men men, hoppas det går över snart iallafall!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress