Anna Lindberg

Göteborg horse show

En av årets höjdpunkter absolut! Det går inte att beskriva stämningen med ord när Roffe är på banan. Arenan är knäpptyst, alla drar efter andan när han ska hoppa över ett hinder och därefter dras en lättande suck när han har landat och bommen ligger kvar. Om bommen inte ligger kvar skriker alla NEJ! Och sen hyschar alla i hela arenan varandra för att inte störa. När ekipaget till slut landar efter sista hindret börjar alla applådera i takt med musiken och om rundan är felfri står publiken upp, speciellt om han tar ledningen! Det måste vara tråkigt för ryttaren som rider efter Roffe som får rida när alla är okoncentrerade ;)

Young rider finalen var ju också sjukt spännande, första ekipaget hade otur och vägrade ut sig på första hindret, måste varit sjukt tråkigt! Två avhandlingar, varav en lite värre än den andra, en tappad hästsko som flög ut i publiken och därefter ett ostadigt hopp som hästen löste och ryttaren hittade tillbaka i sadeln!

Mässan är ju också kul, det ända jag fick med mig hem var fem par (Cassandra fick köpa det sjätte paret av mig) kingsland tävlingsstrumpor, jag hittade ett par ridbyxor som jag gärna hade köpt men dom fanns inte i min storlek och jag har ingen häst att köpa saker till så jag ska sluta med Hillevi efter sommaren och inte riktigt vet hur det blir efter det. Men en rolig dag har vi haft iallafall!

Bara ett år kvar till söta gång! ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress